Activitat: Geocerca a Tordera

Després d'haver donat un cop d'ull a la informació presentada en les diferents pestanyes del bloc, referent al present, al passat i al futur de Tordera, us plantegem una primera activitat de Geocerca.
La Geocerca és una activitat que s'ha de portar a terme a l'aire lliure i que consisteix en la recerca de tresors, anomenats geocaches.
Aquests geocaches no són res més que un recipient on s'hi pot trobar un petit objecte en el seu interior. Les persones que l'acaben trobant s'anoten en un registre i hi poden deixar també un altre objecte. 

Aquesta activitat està pensada pels alumnes de 4t Primària; té els següents objectius:

  • Aprendre a treballar en grup i a respectar la diversitat d'opinions.
  • Assolir autonomia i iniciativa personal en la observació, anàlisi i reflexió de la realitat de Tordera.
  • Fomentar l'esperit critic dels alumnes mitjançant la realització de les activitats.
  • Cercar i contrastar la informació més adient en diferents fonts de consulta, ja siguin físics o virtuals.
Aquesta primera activitat ens permet treballar el desenvolupament de diferents competències del currículum d'educació primària.
Aquestes competències bàsiques són:
  • Competència comunicativa, lingüística i audiovisual.
  • Competència d'autonomia i iniciativa personal.
  • Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic.
  • Competència social i ciutadana.
Per avaluar aquesta activitat es tindrà en compte les reflexions que puguin fer els propis alumnes a partir de la observació que han realitzat en cadascun dels punts marcats. Es tracta d'una activitat on cal interaccionar amb els companys i elaborar unes argumentacions que puguin donar resposta a cadascuna de les preguntes que es plantegen en els geocaches.
Pot ser una bona activitat per treballar aspectes del passat, el present i el futur del municipi, partint de les reflexions que aporten els mateixos alumnes i de l'experiència viscuda durant la geocerca.

Procediment:
Per a portar a terme aquesta activitat haureu de formar grups d'entre 3 i 5 persones i necessitareu un receptor GPS. Amb el GPS haureu d'arribar als diferents punts que us presentem a continuació mitjançant un Goggle Maps. A cadascun d'aquests indrets s'hi troba un geocache que haureu de cercar i, posteriorment, demostrar que heu pogut resoldre les preguntes que us plantegem.
Com a pista, heu de saber que aquestes preguntes fan referència als indrets concrets de Tordera als quals hi haureu d'accedir per tal de resoldre aquesta activitat.

Plaça de les Cols:

Situe-vos a la cantonada de la plaça i observeu els establiments comercials i els serveis que es troben al seu voltant.

Per què us sembla que es troben situats en aquest indret?
Al carrer hi heu observat algun cotxe? Per què? Perquè s'hi troba un aparcament ben a prop?

Església:

Situe-vos davant l'església i el seu campanar.

Hi identifiqueu una part més antiga que una altra? Què pot haver passat?
Sabeu quin és el Sant que hi ha a la façana principal? Quin sentit pot tenir, per a un poble, dedicar la seva església a un Sant?

Riu Tordera

Fixeu-vos en diferents característiques que presenta el riu Tordera: el seu cabal, la seva vegetació, la seva fauna...

Essent conscients que el riu és un element natural molt important per el municipi, creieu que es troba en les condicions més idònies? Per què? Què podríem fer per millorar-ne la seva qualitat?


Parc de la Sardana

Observeu el mobiliari urbà que es troba al Parc de la Sardana.

Per a quines edats penseu que estan destinats cadascun dels elements que hi observeu? Per què és important que en un municipi hi hagi espais verds com aquest?

Aquest és l'enllaç del Google Maps on hi trobareu els diferents punts on hi ha un geocache.



4 comentaris:

  1. Hola sóm la Laura Gual, La Xènia Martí, la Noemí Masó, i la Gemma Salavedra.

    L'activitat que proposeu ens ha agradat ja que els alumnes han de plantejar-se preguntes i descobrir coses, però creiem que haurieu d'especificar a quin curs va enfocada l'activitat.

    Segiu així!

    ResponElimina
  2. Hola sóm l'Ana Bugarski, la Georgina Carbonell, la Tània Arbusé, l'Adriana del Campo i l'Elisenda Lopez.
    A l'activitat trobem a faltar objectius, la manera d'avaluar i a quin curs va dirigida.
    Considerem que és una bona manera d'aprendre socials i ens agrada l'idea!

    ResponElimina
  3. Bona tarda

    Som l'Estefania Abatelli, la Xènia Campos, l'Ester Casellas, l'Àfrica Garcia i la Nídia Teys. L'activitat la trobem molt adequada per a què els nens i nenes vagin aprenent a observar el medi, analitzar-lo i a prendre consciència. No obstant, trobem a faltar els objectius, el curs al qual va dirigit, les competències bàsiques que es treballen i els ítems d'avaluació.

    ResponElimina
  4. Bona tarda!
    Som l'Olga Vidal, l'Anna Rodríguez, la Rebeca Rubio i en Jesús Espinosa.
    En primer lloc felicitar-vos per la bona feina que heu fet, considerem que és una activitat molt adequada per alumnes de 4rt de primària i els hi permet observar, fomentar la cooperativitat, la utilització de les TIC i el diàleg. Podríeu afegir algun altre objectiu didàctic, però està molt bé i creiem que és una activitat molt útil!

    Endavant!

    ResponElimina